Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında kuramsal olarak ve/veya özgün bilgi üretimi bakımından katkıları olan, yenilikler getiren doktora tezleri yaratabilmek.
- Üniversitelerde akademisyen, düşünce ve araştırma kuruluşlarında uzman ve araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli akademik birikim, deneyim ve yönelimlere sahip olabilmek.
- Bir kariyer çizgisinde ilerleyebilme ya da kariyer yönelimini değiştirebilme.
- Özel olarak Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, genel olarak Sosyal Bilimler alanında, klasik, çağdaş ve "yeni" yaklaşımlardan yararlanarak yeni çalışma alanları oluşturmak.
- Siyasa alanlarını kuram, strateji ve uygulama düzlemlerinde eleştirel bir perspektifle çalışarak alternatifler önerebilmek.
- Bilim, akademi ve yaşamda etik ilkeleri sahiplenmesi.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||
1-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
2-Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|