TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı
Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Mimarlık tarihi alanında güncel ve temel yerel ve uluslararası bilgiye sahip olması (bilgi)
PÇ-2: Çalıştığı alan ve konunun  araştırma yöntemleri ve literatürü hakkında temel bilgiye sahip olması (bilgi)
PÇ-3: Bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmesi (beceri)
PÇ-4: Bilgiyi farklı ve güvenilir kaynaklardan edinerek ve arşiv araştırması yaparak kullanabilmesi (beceri)
PÇ-5: Mimarlık tarihi ve ilgili alanlar arasında ilişki kurabilmesi, ilgili alanların bilgisinden yararlanabilmesi (beceri)
PÇ-6: İletişim ve sunum araçlarından etkili biçimde yararlanarak, mimarlık tarihi bilgisini (Türkçe ve İngilizce) yazılı ve sözlü olarak aktarabilmesi (beceri)
PÇ-7: Alan ve konu bilgisini kullanarak, (Türkçe ve İngilizce) yayın vb. mimarlık tarihi ürünleri üretebilmesi (beceri)
PÇ-8: Bilgi birikimini mimarlık tarihi disiplinine ve kültürel ortama katkı koymak üzere kullanması (davranış)
PÇ-9: Alan ve konusunda güncel bilgi ve araştırmaları takip etmesi ve yaşam boyu öğrenmeye açık olması (davranış)
PÇ-10: Farklı ortamlarda bilgi paylaşımına açık olması (davranış)
PÇ-11: Disipliner yöntemler ve etik kurallar çerçevesinde çalışması (davranış)

 

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

 

Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

BİLGİ – Kuramsal - Olgusal

1-  Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

2-  Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.

 

 

 

 √

 

 

 

 √

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı

1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.

 

 √

 √

 

 

 

 

 √

 

 

4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.

 

 

 

 

 

 √

 √

 √

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 √

 

2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

 √

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.

 √

 √

 √

 √

 √

 √

 

 

 

 

2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 08:43