Mimarlık Tarihi Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı
Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Mimarlık tarihi alanında güncel ve temel yerel ve uluslararası bilgiye sahip olması (bilgi)
PÇ-2: Çalıştığı alan ve konunun araştırma yöntemleri ve literatürü hakkında temel bilgiye sahip olması (bilgi)
PÇ-3: Bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmesi (beceri)
PÇ-4: Bilgiyi farklı ve güvenilir kaynaklardan edinerek ve arşiv araştırması yaparak kullanabilmesi (beceri)
PÇ-5: Mimarlık tarihi ve ilgili alanlar arasında ilişki kurabilmesi, ilgili alanların bilgisinden yararlanabilmesi (beceri)
PÇ-6: İletişim ve sunum araçlarından etkili biçimde yararlanarak, mimarlık tarihi bilgisini (Türkçe ve İngilizce) yazılı ve sözlü olarak aktarabilmesi (beceri)
PÇ-7: Alan ve konu bilgisini kullanarak, (Türkçe ve İngilizce) yayın vb. mimarlık tarihi ürünleri üretebilmesi (beceri)
PÇ-8: Bilgi birikimini mimarlık tarihi disiplinine ve kültürel ortama katkı koymak üzere kullanması (davranış)
PÇ-9: Alan ve konusunda güncel bilgi ve araştırmaları takip etmesi ve yaşam boyu öğrenmeye açık olması (davranış)
PÇ-10: Farklı ortamlarda bilgi paylaşımına açık olması (davranış)
PÇ-11: Disipliner yöntemler ve etik kurallar çerçevesinde çalışması (davranış)
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|