Program Outcomes

  1. acquire basic and up-to-date information in the field of architectural history, both in local and global levels (knowledge)
  2. have profound knowledge of research methods and literature in the field (knowledge)
  3. conduct independent research and study (skills)
  4. collect and use information from diverse and reliable sources and archival research (skills )
  5. relate architectural history to other fields and benefit from the knowledge obtained from them (skills )
  6. transmit architectural history knowledge textually and verbally by various communication and presentation tools in an effective way (in Turkish and English) (skills)
  7. create architectural history products such as publications, exhibitions, restitution reports, and others in using knowledge acquired in the field and its subjects (in Turkish and English) (skills)
  8. use the knowledge and experience gained to contribute to the discipline of architectural history and cultural environments (attitudes)
  9. observe up-to-date knowledge and research in the field and be open to lifelong learning (attitudes)
  10. be open to imparting knowledge in different milieus (attitudes)
  11. work within the framework of disciplinary procedures and code of ethics (attitudes)

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

 

Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

BİLGİ – Kuramsal - Olgusal

1-  Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

2-  Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.

 

 

 

 √

 

 

 

 √

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı

1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.

 

 √

 √

 

 

 

 

 √

 

 

4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.

 

 

 

 

 

 √

 √

 √

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 √

 

2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

 √

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.

 √

 √

 √

 √

 √

 √

 

 

 

 

2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

 


Last Updated:
26/03/2025 - 10:06