History of Architecture Thesis M.A. Program
Program Outcomes
- acquire basic and up-to-date information in the field of architectural history, both in local and global levels (knowledge)
- have profound knowledge of research methods and literature in the field (knowledge)
- conduct independent research and study (skills)
- collect and use information from diverse and reliable sources and archival research (skills )
- relate architectural history to other fields and benefit from the knowledge obtained from them (skills )
- transmit architectural history knowledge textually and verbally by various communication and presentation tools in an effective way (in Turkish and English) (skills)
- create architectural history products such as publications, exhibitions, restitution reports, and others in using knowledge acquired in the field and its subjects (in Turkish and English) (skills)
- use the knowledge and experience gained to contribute to the discipline of architectural history and cultural environments (attitudes)
- observe up-to-date knowledge and research in the field and be open to lifelong learning (attitudes)
- be open to imparting knowledge in different milieus (attitudes)
- work within the framework of disciplinary procedures and code of ethics (attitudes)
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|