Science Education Undergraduate Program
Program Outcomes
- Understands science concepts and uses them as required by the profession.
- Uses teaching methods and assessment strategies effectively according to their students' development and age level in order to raise scientifically and environmentally literate individuals.
- Uses information and communication technologies and other audio-visual teaching materials effectively in science education.
- Evaluates developments in the fields of science, technology, environment in terms of individual and social context.
- In order to increase the effectiveness of science education obtains, understands, follows, queries and uses scientific publications for professional development.
- As a science teacher uses written and oral communication methods and allows students to use such methods to convey ideas.
- Takes responsibility and fulfills responsibilities as required by the profession in the individual and team work.
- Has the knowledge of the purpose, structure and functioning of the Turkish education system.
- Takes the lead and takes responsibility about science, society, technology and environment interactions for the students and society gain awareness.
- Implements classroom management approaches to be used in educational environments effectively.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
||||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|