Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Fen kavramlarını anlar ve mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır
PÇ-2: Fen ve çevre okuryazarı bireyler yetiştirebilmek için öğretim yöntem ve değerlendirme stratejilerini öğrencilerin gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak etkili şekilde kullanır
PÇ-3: Fen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini ve diğer görsel-işitsel öğretim materyallerini etkili şekilde kullanır
PÇ-4: Fen, çevre ve teknoloji alanındaki bilimsel gelişmeleri bireysel ve toplumsal bağlamda değerlendirir
PÇ-5: Fen eğitiminin etkililiğini artırmaya yönelik bilimsel yayınlara ulaşır, takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır
PÇ-6: Fen öğretmeni olarak düşüncelerin aktarılabilmesi için yazılı ve sözlü iletişim yollarını kullanır ve öğrencilerinin kullanmasına olanak sağlar
PÇ-7: Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir
PÇ-8: Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahip olur
PÇ-9: Fen, toplum, teknoloji, çevre etkileşimli konularında öğrencilerin ve toplumun farkındalık kazanmasına önderlik eder ve sorumluluk alır
PÇ-10: Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
||||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|