Yöneylem Araştırması Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Programı
Yöneylem Araştırması Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları
PÇ-1: Yöneylem Araştırması’nın, matematiksel modelleme, kesin ve sezgisel optimizasyon, benzetim, rassal modelleme ve optimizasyon gibi alanlarında ileri düzeyde bilgi edinir ve uzmanlaşırlar.
PÇ-2: Yöneylem Araştırması problemlerini formüle etme ve çözme becerileri üst düzeydedir.
PÇ-3: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmesine yönelik yeni bilimsel bilgileri sistematik bir biçimde edinebilirler.
PÇ-4: Yöneylem Araştırması alanında bilimsel araştırma yapabilirler.
PÇ-5: İnterdisipliner araştırma yapabilirler.
PÇ-6: Profesyonel yaşamlarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-7: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
|||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||
1- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
2- Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
3- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
√ |
|
|
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
3- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|||||||
TYYÇ Matematik ve İstatistik Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey YÜKSEK LİSANS Eğitimi |
Yöneylem Araştırması Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
|
|||||||
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
|||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
√ |
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |