Yöneylem Araştırması Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ 
ODTÜ Yöneylem Araştırması Doktora Programı
Yöneylem Araştırması Doktora Programı Çıktıları
PÇ-1: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmelerine yönelik yeni bilimsel bilgi üretebilirler. 
PÇ-2: Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapıp, sonuçlarını yayımlarlar.
PÇ-3: Bilimsel araştırmalarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-4: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
PÇ-5: Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
| 
 TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey DOKTORA Eğitimi  | 
 Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları  | 
||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal - Olgusal  | 
|||||
| 
 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı  | 
|||||
| 
 1- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||
| 
 1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||
| 
 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||
| 
 1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||
| 
 1- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 2- Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 
  | 
|||||
| 
 TYYÇ Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey DOKTORA Eğitimi  | 
 Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları  | 
||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal - Olgusal  | 
|||||
| 
 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı  | 
|||||
| 
 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||
| 
 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||
| 
 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||
| 
 1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır..  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||
| 
 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  |