Yöneylem Araştırması Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Yöneylem Araştırması Doktora Programı
Yöneylem Araştırması Doktora Programı Çıktıları
PÇ-1: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmelerine yönelik yeni bilimsel bilgi üretebilirler.
PÇ-2: Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapıp, sonuçlarını yayımlarlar.
PÇ-3: Bilimsel araştırmalarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-4: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
PÇ-5: Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey DOKTORA Eğitimi |
Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
|||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||
1- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
√ |
2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
√ |
4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2- Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. |
|
|
|
|
|
3- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
√ |
|
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|||||
TYYÇ Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey DOKTORA Eğitimi |
Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
|||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
√ |
|
|
√ |
3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
√ |
|
|
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
|
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.. |
|
√ |
|
|
√ |
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |