TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Yöneylem Araştırması Doktora Programı
Yöneylem Araştırması Doktora Programı Çıktıları
PÇ-1: Sosyoteknik sistemlerin tasarım ve iyileştirmelerine yönelik yeni bilimsel bilgi üretebilirler.
PÇ-2: Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapıp, sonuçlarını yayımlarlar.
PÇ-3: Bilimsel araştırmalarında eleştirel düşünceyi uygulayabilirler.
PÇ-4: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
PÇ-5: Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.

 

TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey DOKTORA Eğitimi

Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

BİLGİ - Kuramsal - Olgusal

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.

 

2- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.

 

 

 

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.

 

2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.

 

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

 

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir.

2- Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir.

 

 

 

 

 

3- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

 

 

 

 

4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 

 

 

 

5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir.

 

TYYÇ Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey DOKTORA Eğitimi

Yöneylem Araştırması Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

BİLGİ - Kuramsal - Olgusal

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.

2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.

3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır..

 

 

 

4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.

 

5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.

 

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.

2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.

3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 23:19