Yerleşim Arkeolojisi Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Yerleşim Arkeolojisi Anabilim Dalı Yükesk Lisans Programı
Yerleşim Arkeolojisi Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Arkeolojide yöntem ve kuram konusunda yetkin hale gelerek disiplinlerarası çalışma becerisini kazanması,
PÇ-2: Belli bir dönem ve bölge üzerine uzmanlaşırken, aynı zamanda kronolojik ve coğrafi sınırlar gözetmeksizin arkeolojik veriye ulaşabilme ve değerlendirme becerisi kazanması,
PÇ-3: Arkeolojinin birlikte çalıştığı diğer bilim alanları ile arasındaki ilişkiyi kavrayarak geçmişe bütüncül bakabilmesi,
PÇ-4: Alanında öğrendiklerini yazılı ve sözlü ifade edebilmesi,
PÇ-5: Gelenekselveyeniaraştırmayöntemlerine hakim olması,
PÇ-6: Konusu ile ilgili güncel yayınları ve diğer araştırmaları takip edebilmesi,
PÇ-7: Mesleki etiğin farkında olması ve benimsemesi,
PÇ-8: Arkeolojinin arazi çalışmaları etabında ihtiyaç duyulan temel teknik becerilere sahip olması,
PÇ-9: Mesleki etkinliklerde toplumsal, çevresel ve ekonomik etkilerin farkında olması,
PÇ-10: Ekip içerisinde çalışmayı yürütebilmesi ve gerektiğinde ekibe liderlik edebilmesi.
TYYÇ Beşeri BilimlerTemel AlanıYeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YüksekLisansEğitimi) |
Yerleşim Arkeolojisi Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1- Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veyafarklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4- Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
||||||||||
1- Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplinalanlarından gelenbilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yenibilgileroluşturur. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4- Beşeri bilimler alanındaedindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumuneğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1- Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
3- Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumlulukalarak çözüm üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
4- Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1- Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamal ıuzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Sorumluluğu altındaki kişi v egrupların öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındakigruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
3- Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
4- Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1- Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
2- Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|