Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Program
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Programı
Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları:
PÇ-1: Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili akademik formasyonların geliştirilmesi ve derinleştirilmesi
PÇ-2: Sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasında bağlantı kurabilmesi
PÇ-3: Toplumsal ve uluslararası olaylara bütünsel olarak bakabilmesi
PÇ-4: Akademik ve pratik düzeyde yazılı ve sözlü iletişimi ileri seviyede kurabilmesi
PÇ-5: Sorgulama alışkanlığı kazanarak, özgün düşünce üretebilmesi
PÇ-6: Üst düzeyde araştırma yeteneğine ve ahlakına sahip olması
PÇ-7: Toplumsal duyarlılık ve ahlaki sorumluluk sahibi olması
PÇ-8: Bilimsel ve profesyonel ortamlarda fikir beyan edip, etkin sunum yapabilmesi
PÇ-9: Bilimsel literatüre katkılar yapabilmesi
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) |
Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hâkim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
5-İş yaşamına dâhil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER-Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
5-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
6-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |