Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
Uluslararası İlişkiler Doktora Program Çıktıları:
PÇ-1: Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma yapar, bu bilgiyi analiz eder ve literatüre katkıda bulunur.
PÇ-2: Uluslararası ilişkiler disiplinindeki teorik tartışmalara hakimdir.
PÇ-3: Uluslararası ilişkiler disiplinindeki güncel yöntemlere ilişkin bilgisi vardır ve bunları çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-4: Sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasında bağlantı kurabilir.
PÇ-5: Toplumsal ve uluslararası olaylara bütünsel olarak bakabilir.
PÇ-6: Akademik ve pratik düzeyde yazılı ve sözlü iletişimi ileri seviyede kurabilir.
PÇ-7: Sorgulama alışkanlığı kazanarak, özgün düşünce üretebilir.
PÇ-8: Üst düzeyde araştırma yeteneğine ve ahlakına sahiptir.
PÇ-9: Toplumsal duyarlılık ve ahlaki sorumluluk sahibidir.
PÇ-10: Bilimsel ve profesyonel ortamlarda fikir beyan edip, etkin sunum yapabilir.
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (Doktora Eğitimi) |
Uluslararası İlişkiler Doktora Program Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
||||||||||
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
5-Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hakimdir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vakıftır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
||||||||||
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
4-Alana özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
5-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
7-Alanla ilgili uzmanlığı, ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
5-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
6-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
5-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Alanla ilgili konularda yeni ve bilimsel araştırmalar yapar ve sorunlar için çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
5-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|