TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Tarih Bölümü Doktora Programı
Tarih Bölümü Doktora Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Yoğunlaştıkları tarihsel alanda derinlemesine bilgi sahibi olma
PÇ-2:
Bireysel çalışma esasıyla ürettikleri orijinal bir bilimsel tezi tamamlayarak çalıştıkları bilim dalına katkı sağlama
PÇ-3:
Tarih yazımındaki temel metodolojileri bilme ve bunların bazılarını kendi araştırmalarında kullanma
PÇ-4:
Arşiv, kütüphane ve benzeri mekanlarda bağımsız araştırma yapma
PÇ-5:
Araştırma konularında gerekli olan lisanları bilme
PÇ-6:
Akademik konferanslara katılıp sunumlar yapma  ve alanlarında orijinal yayın üretme
PÇ-7:
Ulusal ve uluslararası akademik ortamlarda yardımlaşma ve bilgi paylaşımı süreçlerine katkıda bulunma
PÇ-8:
Lisans eğitimi, ders programı hazırlaması ve öğrenci değerlendirme konularında beceri sahibi olma
PÇ-9:
Bilimin gerektirdiği profesyonel ve etik standartları bilme ve uygulama

 

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

 

 

ODTÜ Tarih Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 08:41