Tarih Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Tarih Bölümü Doktora Programı
Tarih Bölümü Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Yoğunlaştıkları tarihsel alanda derinlemesine bilgi sahibi olma
PÇ-2: Bireysel çalışma esasıyla ürettikleri orijinal bir bilimsel tezi tamamlayarak çalıştıkları bilim dalına katkı sağlama
PÇ-3: Tarih yazımındaki temel metodolojileri bilme ve bunların bazılarını kendi araştırmalarında kullanma
PÇ-4: Arşiv, kütüphane ve benzeri mekanlarda bağımsız araştırma yapma
PÇ-5: Araştırma konularında gerekli olan lisanları bilme
PÇ-6: Akademik konferanslara katılıp sunumlar yapma ve alanlarında orijinal yayın üretme
PÇ-7: Ulusal ve uluslararası akademik ortamlarda yardımlaşma ve bilgi paylaşımı süreçlerine katkıda bulunma
PÇ-8: Lisans eğitimi, ders programı hazırlaması ve öğrenci değerlendirme konularında beceri sahibi olma
PÇ-9: Bilimin gerektirdiği profesyonel ve etik standartları bilme ve uygulama
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)
|
ODTÜ Tarih Doktora Program Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |