Sosyal Politika Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Sosyal Politika Yüksek Lisans Programı
Sosyal Politika Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Sosyal politika ile sosyoloji, iktisat, siyaset bilimi gibi diğer sosyal bilimler arasında bağlantılar kurabilmek
PÇ-2: Sosyal politika alanında oluşan bilgi birikimi ve kuramları disiplinler arası bir yaklaşımla kullanabilmek ve aktarabilmek
PÇ-3: Sosyal bilimler disiplinlerindeki farklı kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlarla toplumsal ihtiyaçlara yönelik sosyal politika modellerini önerebilmek 
PÇ-4: Sosyal bilimler disiplinlerindeki farklı kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlarla toplumsal ihtiyaçlara yönelik sosyal politika modellerin uygulanabilirliğini sağlamak
PÇ-5: Sosyal bilimler disiplinlerindeki farklı kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlarla toplumsal ihtiyaçlara yönelik sosyal politika modellerinin etki analizini yapabilmek 
PÇ-6: Sosyal politika konusundaki uygulama ve eksiklikleri sosyal politikanın farklı kuramlarının bakış açısıyla yorumlama becerisini kazanabilmek
PÇ-7: Konusundaki güncel yayınları takip ederek birikimini yenilemek ve geliştirebilmek
PÇ-8: Disiplin içi ve dışı ve çok disiplinli düzeylerde özgün çözümler üretebilmek
PÇ-9: Sosyal politika uygulama ve eksikliklerinin toplumsal, çevresel ve ekonomik etkilerin farkında olmak
| 
 
 TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)  | 
 
 Sosyal Politika Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları 
  | 
||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
|
| 
 BİLGİ – Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
| 
 6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER – Bilişsel Uygulamalı  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hâkim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 5-İş yaşamına dâhil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
| 
 7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
| 
 2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
| 
 4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
 √ 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  |