Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında kuramsal olarak ve/veya özgün bilgi üretimi bakımından katkıları olan, yenilikler getiren doktora tezleri yaratabilmek.
PÇ-2: Sosyal bilimler alanında interdisipliner çalışmalar yoluyla özgün yaklaşım, fikir ve çalışma alanları üretmek.
PÇ-3: Üniversitelerde akademisyen, düşünce ve araştırma kuruluşlarında uzman ve araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli akademik birikim, deneyim ve yönelimlere sahip olabilmek.
PÇ-4: Bir kariyer çizgisinde ilerleyebilme ya da kariyer yönelimini değiştirebilme.
PÇ-5: Özel olarak Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, genel olarak Sosyal Bilimler alanında, klasik, çağdaş ve “yeni” yaklaşımlardan yararlanarak yeni çalışma alanları tasarlamak.
PÇ-6: Siyasa alanlarını kuram, strateji ve uygulama düzlemlerinde eleştirel bir perspektifle çalışarak alternatifler önerebilmek.
PÇ-7: Bilim, akademi ve yaşamda etik ilkeleri sahiplenmesi.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||
1-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
2-Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
3-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|