Şehir Planlama Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Şehir Planlama Yüksek Lisans Programı
Şehir Planlama Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kentsel gelişme ve kentsel planlamaya yönelik konularda güncel bilgileri ve yeni kavramsal tartışmaları izlemek ve değerlendirmek;
PÇ-2: Kentsel sorunlara ilişkin kuramsal ve uygulamalara yönelik görgül çalışmaların ilişkilendirmesine yönelik donanıma sahip olmak;
PÇ-3: Kentsel gelişme kuramlarının politika ve planlarla ilişkilendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olmak;
PÇ-4: Kentsel konularda farklı uzmanlık alanlarının geliştirdiği yaklaşımlar arasında eşgüdüm sağlayacak bilgi birikimine sahip olmak;
PÇ-5: Planlama konusundaki bilgi birikimini ve teknik becerilerini kullanarak, kentsel sorunları ve nedenlerini tanımlayabilme, bu sorunlara yönelik olası yaklaşımları değerlendirebilmek;
PÇ-6: Alanında uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirmeye olanak verecek, yurt dışı yayınları ve alanındaki yenilikleri izleyebilecek düzeyde İngilizce dilini kullanabilmek;
PÇ-7: Üstlendiği veya görev aldığı plan ve projeleri nitelikli düzeyde gerçekleştirebilecek mesleki yetkinliğe sahip olmak;
PÇ-8: Planlama sürecinde yer alan tüm kesimlerin görüşlerini sentezleyerek yorum ve çözüm üretebilmek;
PÇ-9: Üretilen çözüm alternatiflerini politika ve plan önceliklerini belirleme amaçlı kullanabilmek;
PÇ-10: İlgili çalışmaları sunmak için gerekli teknik donanımını ve iletişimsel becerilerini geliştirmek.
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Şehir Planlama Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
||||||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |