Sağlık (Tıp) Bilişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Sağlık Bilişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Sağlık Bilişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Uzmanlaştıkları alanda (sağlık bilişim sistemleri, klinik karar destek sistemleri, sinirbilim tıbbi sinyal/görüntü analizi) kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptirler.
PÇ-2: Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler.
PÇ-3: Sık kullanılan programlama dillerinden en az birine hakimdirler.
PÇ-4: Tıp Bilişimi alanındaki güncel problemlerin farkındadırlar.
PÇ-5: Tıp Bilişimi sektörü için yeni fikirler geliştirebilirler.
PÇ-6: Ulusal ve uluslararası sağlık bilişim sistemlerini geliştirebilecek teknik alt yapıya sahip olurlar.
PÇ-7: Ulusal sağlık politikalarını bilir ve bu politikalara ilişkin gereksinimleri belirleyebilir ve bunlara yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ-8: Tıp Bilişimi, Sağlık Teknolojileri ve ilişkili diğer alanlarda piyasada ihtiyaç duyulan uygulamaları tespit edip ürün odaklı çözüm geliştirebilirler.
PÇ-9: Çok disiplinli takımlarda çalışabilirler ve disiplinler arası iletişimde köprü rolü oynarlar.
PÇ-10: Araştırma sonuçlarını veya alanlarındaki güncel gelişmeleri sözlü ve yazılı biçimde aktarabilirler.
PÇ-11: İngilizce yabancı dil bilgileri gelişmiştir.
PÇ-12: Akademik ahlaka sahiptirler.
TYYÇ Tıp Bilişimi (Mühendislik, Matematik ve İstatistik, Yaşam Bilimleri) Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Sağlık (Tıp) Bilişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren çok disiplinli takımlarda tercih edilirler. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
√ |
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
4-Alanda gelişmekte olan teknolojileri takip eder, yenilikleri araştırır, ürün odaklı araştırma ve pazar yaratır. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
5- Uluslararası eğitim ve araştırma kurumlarınca araştırmacı olarak tercih edilir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |