Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Programı
Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Uzmanlaştıkları alanda (sağlık bilişim sistemleri, klinik karar destek sistemleri, sinirbilim, biyoenformatik veya tıbbi sinyal/görüntü analizi) kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptirler.
PÇ-2: Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler ve yeni yöntemler geliştirebilirler.
PÇ-3: Sık kullanılan programlama dillerinden en az birine hakimdirler.
PÇ-4: Tıp Bilişimi alanındaki güncel problemlerin farkındadırlar ve uzmanlaştıkları alana yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ-5: Tıp Bilişimi sektörü için yeni fikirler geliştirip, proje önerip, projelerde yönetici rolü alabilirler.
PÇ-6: Ulusal ve uluslararası sağlık bilişim sistemlerini geliştirecek ve/veya yönetecek teknik alt yapıya sahip olurlar.
PÇ-7: Ulusal sağlık politikalarını bilir, bu politikalara ilişkin gereksinimleri belirler ve bunlara yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ-8: Tıp Bilişimi, Sağlık Teknolojileri ve ilişkili diğer alanlarda piyasada ihtiyaç duyulan uygulamaları tespit edip ürün odaklı çözüm geliştirebilirler.
PÇ-9: Çok disiplinli takımlar oluşturabilirler ve disiplinler arası iletişimde köprü ve/veya lider rolü oynarlar.
PÇ-10: Araştırma sonuçlarını veya alanlarındaki güncel gelişmeleri sözlü ve/veya yazılı biçimde aktarabilirler.
PÇ-11: İngilizce yabancı dil bilgileri ileri seviyededir.
PÇ-12: Akademik ahlaka sahiptirler.
TYYÇ Tıp Bilişimi (Mühendislik, Matematik ve İstatistik, Yaşam Bilimleri) Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
ODTÜ Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1- Lisans ve Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde genişletir ve derinleştirirler. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler ve yeni yöntemler geliştirebilirler. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve genel kullanımı hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
4- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1- Uzmanlaştığı alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
3- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
4- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar ve tercih edilirler.. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
√ |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Bilime ve teknolojiye yenilik getiren, yenir bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren y da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
4- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma anlatır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
5- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
6- Alanda gelişmekte olan teknolojileri takip eder, yenilikleri araştırır, ürün odaklı araştırma ve Pazar yaratır. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
7- Uluslararası eğitim ve bilimsel araştırma kurumlarınca araştırmacı olarak tercih edilir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |