TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Yüksek Lisans Programı
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bireysel, grupla psikolojik danışma uygulamalarında ve alandaki diğer uygulamalarda, kuramlar, beceriler, psikolojik danışma teknikleri ile ilgili bilgi ve becerileri; aldıkları yoğun, birebir süpervizyonun getirdiği yetkinlikleriyle ön plana çıkar.
PÇ-2: Bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
PÇ-3: Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayın ve gelişmeleri takip eder ve bunları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-4: Ulusal ve uluslararası konferanslarda sunduğu bildiriler ve dergilerde yaptığı yayınlarla ön plana çıkar.
PÇ-5: Alandaki ölçme ve değerlendirme araçlarını gerektiği durumlarda kullanma ve yorumlama becerisine sahiptir.
PÇ-6: Farklı bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgiye ve uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-7: Araştırmalarda kullanacağı istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar, yorumlar ve raporlar.
PÇ-8: Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır.
PÇ-9: Alanının gerektirdiği teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.
PÇ-10: Alanı ile ilgili konularda seminer ve eğitim verme gibi etkinliklerde etkin rol alır.
PÇ-11: Disiplin içi, disiplinler arası ve çok disiplinli ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde rol alır.
PÇ-12: İngilizce dilini etkin kullanmak için gerekli becerilere (dinleme, konuşma, yazma, okuma) sahiptir ve bunları kullanarak etkili iletişim kurar.
PÇ-13: Küresel ve toplumsal sorunlara duyarlıdırlar, alandaki bilgi ve deneyimlerini toplumla paylaşarak toplumunun gelişimine katkı sağlar.
PÇ-14: Tüm mesleki faaliyetlerinde (araştırma, uygulama) ve toplumsal yaşamda etik değerlere, ilkelere bağlı kalır ve uygular.
PÇ-15: Karşılaştığı mesleki problemleri belirleme, tanımlama, çözmek için gerekli stratejileri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-16: Meslek alanı ile ilgili konularda, savunucu ve önder rolü oynar; ulusal ve uluslararası politika geliştirme çalışmalarına katkıda bulunur; mesleki dernek ve topluluklarla işbirliği içerisinde özgün ve yaratıcı çözümler üretir.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

 

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programi Yüksek Lisans Programı Çıktıları

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı       

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 

1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 19:56