Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Doktora Programı - Program Çıktıları
Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Doktora Programı mezunlarının aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmeleri beklenmektedir:
- Petrol ve doğal gaz mühendisliği'nin kapsadığı alanlarda (petrol, doğal gaz, jeotermal) bağımsız ve özgün araştırmalar yürütmek; karmaşık problemlere yönelik yeni bilgiler ve yenilikçi çözümler üretmek.
- Petrol, doğal gaz ve jeotermal arama, üretim, sondaj ve rezervuar yönetimi alanlarındaki zorluklara yönelik ileri düzey kuramsal, analitik, sayısal ve deneysel çalışmaları tasarlamak ve yürütmek.
- Akışkanlar mekaniği, termodinamik, kaya mekaniği ve hesaplamalı modelleme gibi ilgili disiplinlerden edindiği ileri düzey bilgileri bütünleştirerek yeni yöntemler ve disiplinlerarası yaklaşımlar geliştirmek.
- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri değerlendirmek, bunları yeni süreç ve sistemlere uygulamak ve araştırma bulgularını hakemli yayınlar ve konferanslar aracılığıyla bilim dünyasıyla paylaşmak.
- Teknik ve bilimsel bilgileri yazılı ve sözlü olarak hem uzmanlara hem de daha geniş kitlelere, ulusal ve uluslararası düzeyde etkili bir şekilde aktarmak.
- Petrol ve doğal gaz mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, ekonomik ve hukuki etkilerini anlamak; mesleki faaliyetlerde sürdürülebilirlik ve etik sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
- Disiplinlerarası araştırma ekiplerine liderlik etmek ve bu ekiplerde iş birliği içinde çalışmak; lisansüstü düzeyde araştırma projelerini yönetmek ve geleceğin mühendis ve araştırmacılarını mentorluk yoluyla desteklemek.
- Petrol ve doğal gaz mühendisliği alanındaki yeni teknolojileri ve yenilikleri takip etmek ve bu gelişmeleri alana katkı sağlayacak şekilde uygulamak.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Bölümü Doktora Programı Çıktıları |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
||||||||
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. |
X |
X |
X |
X |
||||
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
X |
X |
X |
X |
X |
|||
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
X |
X |
X |
|||||
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
X |
||||||
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. |
X |
X |
X |
|||||
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. |
X |
X |
X |
X |
X |
|||
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
X |
X |
X |
X |
||||
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
X |
X |
||||||
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
X |
X |
X |
||||
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
X |
X |
X |
|||||
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
||||||||
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
X |
X |
X |
X |
||||
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
X |
X |
||||||
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
X |
X |
X |
||||
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
X |
X |
||||||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X |
X |
||||||
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
X |
X |
X |
|||||
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
X |
X |
X |
|||||
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
X |
X |