TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Doktora Programı
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim alanında kullanılan yaygın araştırma ve analiz yöntemlerini farklı problem durumlarına esnek bir şekilde uygular.
PÇ-2: Fen ve matematik alanları eğitimiyle ilgili literatürü analiz eder, yorumlar ve ilgili paydaşlarla tartışır.  
PÇ-3: Fen ve matematik eğitimi alanındaki bilimsel araştırmaları değerlendirir, kritik eder ve ilgili paydaşlarla tartışır.
PÇ-4: Fen ve matematik eğitimi alanındaki sorunlara yönelik özgün ve araştırılabilir problemler ortaya koyar.
PÇ-5: Fen ve matematik eğitimi alanındaki problemlere yönelik özgün bilimsel araştırmalar  yürütür. Bu çerçevede probleme uygun araştırma yöntemi seçer, veri toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlar.  
PÇ-6: Fen ve matematik eğitimi alanında seçtiği özel kuram, yaklaşım ve uygulamaları kritik bir bakış açısıyla değerlendirerek yeni problem durumları ortaya koyar.
PÇ-7: Bireysel ve ortak olarak özgün bilimsel araştırmalar yürütür.
PÇ-8: Fen ve matematik eğitimi alanında yaptığı özgün bir araştırmayı sözlü ve yazılı olarak sunar.
PÇ-9: Yaptığı bütün araştırmalarda/çalışmalarda etik ilkelere uyar.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Doktora Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı            

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği    

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER –İletişim ve Sosyal  Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 08:55