TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: 0-72 aylık çocukların bilişsel, motor, dil, sosyal ve duygusal gelişim özellikleri ve özbakım becerileri hakkında bilgi sahibi olma ve bu alanları destekleyecek uygulamalar yapabilme
PÇ-2: Çocuk sağlığını korumaya yönelik önlemler alabilme
PÇ-3: Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini bilme ve oyun yoluyla çocuğun eğitim ve gelişimini destekleyebilme
PÇ-4: Türk Eğitim Sisteminin amaç, yapı ve işleyişi kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarını tanıma
PÇ-5: Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve etkin olarak uygulayabilme
PÇ-6: Okul öncesi eğitim alanında uygulanan uluslararası programlar hakkında bilgi sahibi olma ve bu programların kültürümüze uygun yanlarını sınıf uygulamalarında kullanabilme
PÇ-7: Okul öncesi eğitim alanında araştırma yapabilme ve araştırma sonucu ulaştığı bulguları analiz edip yorumlama
PÇ-8: Okul öncesi çocuklarına yönelik farklı gelişim alanlarını (bilişsel, motor, dil, özbakım, sosyal ve duygusal) destekleyecek bireysel, küçük grup, büyük grup ve bütünleştirilmiş etkinlikler olarak planlanabilecek Türkçe, fen, matematik, sanat, müzik, hareket, oyun, okuma yazmaya hazırlık ve alan gezisi etkinliklerini hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme
PÇ-9: Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanabilme ve öğrencilerin kullanmalarına olanak sağlayabilme
PÇ-10: Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve sorumluluklarını yerine getirebilme
PÇ-11: Aile katılımının çocuk eğitimindeki önemini kavrayabilme ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme
PÇ-12: Okul öncesi dönemindeki çocuklar için hazırlanan edebi yayın türleri hakkında bilgi sahibi olma ve mevcut yayınları edebi ve artistik açıdan inceleyebilme
PÇ-13: Okul öncesi dönemindeki çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun formal ve informal değerlendirme yöntemlerinin kullanımının önemi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olma, farklı değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme ve bulguları yorumlayabilme
PÇ-14: Okul öncesi eğitimine yönelik bilimsel yayınları takip edebilme/ulaşabilme, anlayabilme ve sorgulayabilme

 

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

6. Düzey (LİSANS Eğitimi)

 

 

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

BİLGİ - Kuramsal-Olgusal

1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER -  Bilişsel –Uygulamalı

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

 

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Öğrenme Yetkinliği

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -   Alana Özgü Yetkinlik

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
20/09/2022 - 10:08