Program Çıktıları

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programımız, öğrencilerimizin mezun olduklarında aşağıdaki bilgi, beceri ve davranışları edinmiş olmalarını amaçlamaktadır:

  1. 0-72 aylık çocukların bilişsel, motor, dil, sosyal ve duygusal gelişim özellikleri ve özbakım becerileri hakkında bilgi sahibi olma ve bu alanları destekleyecek uygulamalar yapabilme,
  2. Çocuk sağlığını korumaya yönelik önlemler alabilme,
  3. Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini bilme ve oyun yoluyla çocuğun eğitim ve gelişimini destekleyebilme,
  4. Türk Eğitim Sisteminin amaç, yapı ve işleyişi kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarını tanıma,                
  5. Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve etkin olarak uygulayabilme,                                                                                                                                            
  6. Okul öncesi eğitim alanında uygulanan uluslararası programlar hakkında bilgi sahibi olma ve bu programların kültürümüze uygun yanlarını sınıf uygulamalarında kullanabilme,
  7. Okul öncesi eğitim alanında araştırma yapabilme ve araştırma sonucu ulaştığı bulguları analiz edip yorumlama,
  8. Okul öncesi çocuklarına yönelik farklı gelişim alanlarını (bilişsel, motor, dil, özbakım, sosyal ve duygusal) destekleyecek bireysel, küçük grup, büyük grup ve bütünleştirilmiş etkinlikler olarak planlanabilecek Türkçe, fen, matematik, sanat, müzik, hareket, oyun, okuma yazmaya hazırlık ve alan gezisi etkinliklerini hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme,                                                   
  9. Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanabilme ve öğrencilerin kullanmalarına olanak sağlayabilme,  
  10. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve sorumluluklarını yerine getirebilme,
  11. Aile katılımının çocuk eğitimindeki önemini kavrayabilme ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme,
  12. Okul öncesi dönemindeki çocuklar için hazırlanan edebi yayın türleri hakkında bilgi sahibi olma ve mevcut yayınları edebi ve artistik açıdan inceleyebilme,
  13. Okul öncesi dönemindeki çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun formal ve informal değerlendirme yöntemlerinin kullanımının önemi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olma, farklı değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme ve bulguları yorumlayabilme,                                                
  14. Okul öncesi eğitimine yönelik bilimsel yayınları takip edebilme/ulaşabilme, anlayabilme ve sorgulayabilme

Son Güncelleme:
20/09/2022 - 10:08