ODTÜ-SUNY New Paltz Uluslararası Ortak İngilizce Öğretmenliği/Liberal Studies Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ-SUNY New Paltz Uluslararası Ortak İngilizce Öğretmenliği/ Liberal Studies Lisans Program Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İngilizcedeki tüm algısal ve işlek dil becerilerini, günlük ve akademik yaşamda ileri düzeyde etkili bir şekilde iletişim kurmak için akıcı ve düzgün bir şekilde kullanabilme
PÇ-2: Çağdaş dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına dayanarak, kendi özel öğretim ortamlarına (yaş, çevre, konum ve öğrenci geçmişi vb.) uygun pedagojik kararlar verebilme
PÇ-3: Değişik yeterlilik seviyelerinde dil öğrencilerinin karşılaşabileceği, dille ilgili belirli sorunları saptama ve bu sorunlara çözüm üretebilme
PÇ-4: Ders materyalleri ve ölçme araçları seçerken, geliştirirken ve kullanırken, dilbilimsel, yazınsal, kültürel ve tarihi meseleleri eleştirel olarak çözümleyebilme
PÇ-5: Öğrencilerle ve eğitim ortamındaki diğer paydaşlarla, etkili iletişim kurabilme
PÇ-6: Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için sınıfta yaratıcılık, anlayış, işbirliği ve eşitlik sağlama ve geliştirme
PÇ-7: Yansıtıcı düşünme, öz değerlendirme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılma
PÇ-8: Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel (çok kültürlü) ve psiko-sosyal çeşitliliğe karşı farkındalık gösterme ve değişik yerel ortamlara uyum sağlayabilme
PÇ-9: Eğitim bilimleri, edebiyat ve dilbilim alanlarındaki bilgilerine dayanarak, disiplinler arası bağlantılar kurabilme ve araştırmacı ve eleştirel bir bakış açısı benimseme
PÇ-10: Bireysel olarak veya yerel, ulusal ve uluslararası bağlamlarda çalışan öğretmenlerle işbirliği içerisinde dilin incelenmesi için gerekli araştırma yöntemlerini uygulayarak, küçük ölçekli eğitim araştırmaları tasarlama, yürütme ve sonuçlarını bildirme
PÇ-11: Diğer eğitim sistemleri ve bunların farklılıkları hakkında sahip oldukları bilgilere dayanarak, karşılaştıkları mesleki zorlukları ele alma ve çözümleme
PÇ-12: Çok çeşitli İngilizce ve Türkçe söylemleri, bağlamsal unsurları göz önüne alarak etkili bir şekilde çevirme
PÇ-13: Yabancı dil öğretiminin etkinliğini arttırmak için uygun öğretim teknolojileri ve bilgi okuryazarlığı becerileri seçme ve kullanma
PÇ-14: Küresel İngilizce kullanımından kaynaklanan dil ve dil ile ilgili konulara eleştirel ve çok kültürlü bakış açısı geliştirme
PÇ-15: Sanatsal, edebi, felsefi ya da beşeri bilimlerin diğer alanlarında verilen eserleri sözlü ya da yazılı olarak analiz etme yetisini göstermek
PÇ-16: Amerika Birleşik Devletleri’ndeki politik, ekonomik, sanatsal ve entelektüel gelişimleri kültürel ve sosyal anlamda- en az bir disiplin içinde ya da disiplinler arası- betimleme ve analiz etme
PÇ-17: Batı medeniyetlerinin ve kültürlerinin düşünce, tarih, kurum, din, ekonomi, toplum ve sanatlarının temel unsurlarını belirlemek
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (Lisans Eğitimi) |
ODTÜ-SUNY New Paltz Uluslararası Ortak İngilizce Öğretmenliği/ Liberal Studies Lisans Program Çıktıları
|
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
BİLGİ-Kuramsal Olgu | |||||||||||||||||
1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
2. Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3. Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4. Alanı ile ilgili programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
5. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
|||||||||||||||||
1. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
4. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun material geliştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||||
1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||||
1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrencisini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||||
1.Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
2. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/ gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
3. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
4. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
5. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
6. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
8. Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER-Alana Özgü Yetkinlikler |
|||||||||||||||||
1. Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kuramsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
7. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|