ODTÜ-SUNY Binghamton Uluslararası Ortak Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ-SUNY Binghamton Uluslararası Ortak Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı
ODTÜ-SUNY Ortak Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri ile ilgili akademik formasyon
PÇ-2: Sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasında bağlantı kurabilme
PÇ-3: Toplumsal ve uluslararası olaylara bütünsel olarak anlayabilme
PÇ-4: Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
PÇ-5: Bağımsız araştırma, sorgulama ve özgün düşünce üretebilme becerileri kazanma
PÇ-6: Toplumsal duyarlılık ve ahlaki sorumluluk sahibi olma
PÇ-7: Dünyada ve Türkiye’de yaşanan siyasi gelişmelere katkıda bulunabilme
PÇ-8: Farklı ortamlara, özellikle de uluslararası çevrelere kolay uyum sağlayabilme
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ-SUNY Ortak Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
√ |
√ |
|
|||||
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
√ |
√ |
|
|
||||
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|||
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
||||
5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir |
√ |
|
|
|||||
6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
√ |
|
|
|||||
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|||
2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|||
3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
||||
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
|
|||||
5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
√ |
|
|
|||||
2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
√ |
|
|
|||||
3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
√ |
√ |
√ |
|||||
4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
√ |
√ |
√ |
|||||
5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
√ |
√ |
|
|
||||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|||
2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|||
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
√ |
√ |
√ |
|
||||
4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
√ |
|
|
|||||
5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
√ |
|
|
|||||
6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|||||
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
√ |
|
√ |
|||||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
√ |
|
|
|||||
2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
√ |
|
|
|||||
3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
√ |
|
|
|||||
4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
√ |
|
|
|||||
5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
√ |
√ |
|
|||||
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
√ |
√ |
√ |
|||||
7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
√ |
√ |
|
|||||
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
√ |
|
|
|||||
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
√ |
|
|
|||||
3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
√ |
|
|
|||||
4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
√ |
√ |
|
√ |