ODTÜ-SUNY Binghamton Uluslararası Ortak İşletme Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ SUNY İşletme Lisans Programı
SUNY İşletme Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Mesleki etik ve sorumluluk alanında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Bilgi ve yetkinliklerini küresel ve çok kültürlü ortamda rahatlıkla kullanabilirler.
PÇ-3: Çevre, sosyal sorumluluk, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında bilgilidirler.
PÇ-4: Yaratıcı, yenilikçi ve eleştirel bir bakış açısına sahiptirler.
PÇ-5: Stratejik yönetim, pazarlama, muhasebe, finans, örgüt yönetimi, insan kaynakları, operasyon yönetimi gibi işletmenin fonksiyonel alanlarında ileri düzeyde bilgiye sahiptirler.
PÇ-6: Temel fonksiyonel alanlara etkisi bulunan yasal, çevresel ve sosyal faktörleri ortaya koyma ve analiz edebilme yetisine sahiptirler.
PÇ-7: Problem çözüm ve karar verme süreçlerinde akılcı, sistematik ve bilimsel yaklaşımları bilir ve bunları etkin kullanırlar.
PÇ-8: Farklı alanlarda edinmiş oldukları bilgileri etkin bir şekilde uygulama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme becerisine sahiptirler.
PÇ-9: Etkin sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak bilgi aktarımı yapabilirler.
PÇ-10: Mesleki iletişimi İngilizce olarak da etkin bir şekilde yapabilirler.
PÇ-11: Etkin takım çalışması yapma yöntemlerini bilirler.
PÇ-12: Alanlarındaki çağdaş teknikleri, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri ve yaklaşımları takip edebilir, yaşamları boyunca işletme ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek için araştırma ve çalışma yapabilirler.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
SUNY İşletme Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||
1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|