Felsefe Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Felsefe Doktora Programı
Felsefe Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Çözümleyici, sentezleyici ve açıklayıcı yazı yazma becerisi.
PÇ-2: Felsefe içinde özgün sorular sorabilme ve bu soruları derinlemesine inceleme becerisi.
PÇ-3: Temel, bilişsel ve sosyal bilimlerde ortaya çıkan yeni bilgileri yorumlayıp, bu bilgileri temel felsefe sorunları çerçevesinde yorumlayabilme ve uygulayabilme becerisi.
PÇ-4: Yaptığı araştırmaları saygın ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlama ve akademik toplantılarda sunabilme becerisi.
PÇ-5: Felsefe içinde çağdaş kuramsal gelişmeleri paydaşlarına aktarmada öncü rol oynama becerisi.
TYYÇ Beşeri Bilimler (Akademik Ağırlıklı) |
Felsefe Doktora Programı Program Çıktıları |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
|
|
√ |
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
√ |
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
√ |
√ |
|
|
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
|
|
|
√ |
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
√ |
|
|
√ |
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
√ |
√ |
|
|
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
|
|
√ |
|
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
|
√ |
|
|
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.. |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
|
√ |
|
√ |
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
|
|
|
√ |
|
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|
|
√ |
|
√ |