Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kriptografi Yüksek Lisans Programı
Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kriptografinin temel konularında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel literatür, kriptografi alanında kullanılan yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-3: Disiplinlerarası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Alanında blimsel kaynaklara ulaşılabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli argümanlar oluşturabilirler.
PÇ-5: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra basılı bilimsel/teknik metinleri okuyabilirler.
PÇ-6: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına veya disiplinlerarası bir grubun parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-8: Akademik ahlaka sahiptirler ve bunu çalışmalarında sergilerler.
PÇ-9: Endüstrinin ve akademinin ihtiyacı olan güncel kriptografi uygulamalarına dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
| 
 
 TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi)  | 
 
 ODTÜ Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları  | 
||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||
| 
 1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
|||||||||
| 
 1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 
 
  | 
| 
 
 TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi)  | 
 
 ODTÜ Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları  | 
||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||
| 
 1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
|||||||||
| 
 1-Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  |