Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kriptografi Yüksek Lisans Programı
Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kriptografinin temel konularında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel literatür, kriptografi alanında kullanılan yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-3: Disiplinlerarası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Alanında blimsel kaynaklara ulaşılabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumluyarak geçerli argümanlar oluşturabilirler.
PÇ-5: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra basılı bilimsel/teknik metinleri okuyabilirler.
PÇ-6: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına veya disiplinlerarası bir grubun parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-8: Akademik ahlaka sahiptirler ve bunu çalışmalarında sergilerler.
PÇ-9: Endüstrinin ve akademinin ihtiyacı olan güncel kriptografi uygulamalarına dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
|
TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
|
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve uyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri özeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey ( YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
ODTÜ Kriptografi Tezli Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||
|
1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
|
1-Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
2-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
|
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
|
1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
|
1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|