TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder.
PÇ-2: Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar.
PÇ-3: Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-4: Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır.
PÇ-5: Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır.
PÇ-6: Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar.
PÇ-7: Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun araçları kullanarak çözümler ve yordar.
PÇ-8: Eğitim materyalini tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-9: Teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-10: Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir.
PÇ-11: Öğretim teknolojileri alanında yaratıcı ve yenilikçi kuram ve kavram geliştirip uygular.
PÇ-12: Geliştirdiği kuram, kavram, süreçleri ve araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası toplumla paylaşır.
PÇ-13: Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder.
PÇ-14: Girişimci ve yenilikçidir.
PÇ-15: Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur.
PÇ-16: Öğrenme sürecinde öz-düzenleme becerilerini geliştirir ve etkili şekilde kullanır.

 

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora

Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

BİLGİ - Kuramsal-Olgusal

 

1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER -  Bilişsel -Uygulamalı

1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  Öğrenme Yetkinliği

1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -  İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER -   Alana Özgü Yetkinlik

1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
19/09/2022 - 14:03