Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilimsel araştırmaları tasarlar, yürütür ve rapor eder.
PÇ-2: Araştırmalarını ulusal ve uluslararası konferanslar ve bilimsel yayınlarda yayımlar.
PÇ-3: Öğretim sistemleri tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-4: Alanın kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar ve yerinde kullanır.
PÇ-5: Alan yazından etik kurallar çerçevesinde yararlanır.
PÇ-6: Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun yöntemleri kullanarak toplar.
PÇ-7: Nicel ve nitel araştırma verilerini uygun araçları kullanarak çözümler ve yordar.
PÇ-8: Eğitim materyalini tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-9: Teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
PÇ-10: Eğitim ile teknolojinin bütünleştirilmesi süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirir.
PÇ-11: Öğretim teknolojileri alanında yaratıcı ve yenilikçi kuram ve kavram geliştirip uygular.
PÇ-12: Geliştirdiği kuram, kavram, süreçleri ve araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası toplumla paylaşır.
PÇ-13: Öğretim teknolojileri alanının geliştirilmesinde liderlik eder.
PÇ-14: Girişimci ve yenilikçidir.
PÇ-15: Alan ile ilgili diğer disiplinlerle ilişkisinin gelişmesine katkıda bulunur.
PÇ-16: Öğrenme sürecinde öz-düzenleme becerilerini geliştirir ve etkili şekilde kullanır.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı Çıktıları |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|
|||||||||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||||||
1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|