Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Programı
Sağlık (Tıp) Bilişimi Doktora Çıktıları (PÇ):
PÇ1 Uzmanlaştıkları alanda (sağlık bilişim sistemleri, klinik karar destek sistemleri, sinirbilim, biyoenformatik veya tıbbi sinyal/görüntü analizi) kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptirler.
PÇ2 Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler ve yeni yöntemler geliştirebilirler.
PÇ3 Sık kullanılan programlama dillerinden en az birine hakimdirler.
PÇ4 Tıp Bilişimi alanındaki güncel problemlerin farkındadırlar ve uzmanlaştıkları alana yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ5 Tıp Bilişimi sektörü için yeni fikirler geliştirip, proje önerip, projelerde yönetici rolü alabilirler.
PÇ6 Ulusal ve uluslararası sağlık bilişim sistemlerini geliştirebilecek teknik alt yapıya sahip olurlar.
PÇ7 Ulusal sağlık politikalarını bilir, bu politikalara ilişkin gereksinimleri belirler ve bunlara yönelik çözüm üretebilirler.
PÇ8 Tıp Bilişimi, Sağlık Teknolojileri ve ilişkili diğer alanlarda piyasada ihtiyaç duyulan uygulamaları tespit edip ürün odaklı çözüm geliştirebilirler.
PÇ9 Çok disiplinli takımlar oluşturabilirler ve disiplinler arası iletişimde köprü ve/veya lider rolü oynarlar.
PÇ10 Araştırma sonuçlarını veya alanlarındaki güncel gelişmeleri sözlü ve/veya yazılı biçimde aktarabilirler.
PÇ11 İngilizce yabancı dil bilgileri ileri seviyededir.
PÇ12 Akademik ahlaka sahiptirler.
TYYÇ Tıp Bilişimi Y.Lisans Alanı Yeterlilikleri |
Tıp Bilişimi Y.Lisans Program Çıktıları |
|||||||||||
8. Düzey Doktora |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
PÇ10 |
PÇ11 |
PÇ12 |
BİLGİ |
|
|||||||||||
1-Lisans ve Y.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde genişletir ve derinleştirirler. |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilişim ve istatistik yöntemleri ile analiz ve modelleme yapabilirler ve yeni yöntemler geliştirebilirler. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
3-Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve genel kullanımı hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
4-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
BECERİ |
|
|||||||||||
1-Uzmanlaştığı alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
2--Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
4-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı ve/veya farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|||||||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji litaretürüne katkıda bulunur. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
3-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortanlarda lidelik yapar ve tercih edilirler |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği |
|
|||||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
2-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|||||||||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
Yetkinlikler-Alana özgü yetkinlikler |
|
|||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
X |
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
X |
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümü için strateji,politika ve uygulamalar geliştirir ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
4-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma anlatır |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
5-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
6-Alanda gelişmekte olan teknolojileri takip eder, yenilikleri araştırır, ürün odaklı araştırma ve pazar yaratır. |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
7- Uluslararası eğitim ve bilimsel araştırma kurumlarınca araştırmacı olarak tercih edilir. |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
X |
X |
X |
X |