Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilişim teknolojilerinin kullanımı için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir
PÇ-2: Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye erişmek, bilgiyi analiz ve sentez edip değerlendirerek, yeni durumlara göre adapte ederek kullanır
PÇ-3: Öğrenme teorilerine dayanan strateji ve teknikleri, öğretim sorunlarının çözümüne yönelik sistemik ve sistematik bir şekilde uygular
PÇ-4: Öğretim tasarımı sürecinde analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirmesine dair bilgi ve beceriye sahiptir
PÇ-5: Bilgisayar eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretim yöntem ve teknikleri uygular
PÇ-6: Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir
PÇ-7: Bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleyebilir
PÇ-8: Öğretim teknolojisi alanında disiplin içi ve disiplinler arası araştırmalar yapma bilgi ve becerisine sahiptir ve sonuçlarını sunabilir
PÇ-9: Proje yönetim süreçlerini kavrar ve elektronik ortamda proje yürütebilir ve sunabilir
PÇ-10: Eleştirel düşünce ve problem çözme becerisine sahiptir
PÇ-11: Toplumsal iletişim ve kültürel paylaşım becerilerine sahiptir
PÇ-12: Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etik ve yasal bilgi, beceri ve tutumlara sahiptir ve öğrenme ortamında uygular
| 
 TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi)  | 
 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Program Çıktıları  | 
|||||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
 10  | 
 11  | 
 12  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal-Olgusal  | 
||||||||||||
| 
 1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
 √  | 
 
 √  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı  | 
||||||||||||
| 
 1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
||||||||||||
| 
 1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
||||||||||||
| 
 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
||||||||||||
| 
 1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
||||||||||||
| 
 1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  |