Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Bilişim teknolojilerinin kullanımı için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir
PÇ-2: Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye erişmek, bilgiyi analiz ve sentez edip değerlendirerek, yeni durumlara göre adapte ederek kullanır
PÇ-3: Öğrenme teorilerine dayanan strateji ve teknikleri, öğretim sorunlarının çözümüne yönelik sistemik ve sistematik bir şekilde uygular
PÇ-4: Öğretim tasarımı sürecinde analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirmesine dair bilgi ve beceriye sahiptir
PÇ-5: Bilgisayar eğitiminde kullanılan öğrenme-öğretim yöntem ve teknikleri uygular
PÇ-6: Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir
PÇ-7: Bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirleyebilir
PÇ-8: Öğretim teknolojisi alanında disiplin içi ve disiplinler arası araştırmalar yapma bilgi ve becerisine sahiptir ve sonuçlarını sunabilir
PÇ-9: Proje yönetim süreçlerini kavrar ve elektronik ortamda proje yürütebilir ve sunabilir
PÇ-10: Eleştirel düşünce ve problem çözme becerisine sahiptir
PÇ-11: Toplumsal iletişim ve kültürel paylaşım becerilerine sahiptir
PÇ-12: Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etik ve yasal bilgi, beceri ve tutumlara sahiptir ve öğrenme ortamında uygular
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |