Endüstriyel Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Endüstriyel Tasarım Yüksek Lisans Programı
Endüstriyel Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
- Farklı ve güncel konularda araştırma alanları saptama ve araştırma problemi kurgulayabilme;
- Araştırma sürecine hakim olma, süreci kurgulama, yürütme, bulgularını analiz etme, sonuçlarını doğru yorumlama;
- Alan bilgisini ve araştırma sonuçlarını stratejilere, politikalara, yöntemlere ve/veya kararlara dönüştürebilme;
- Araştırmaların sonuçlarını eğitime aktarma ve pratikte uygulamaya koyma;
- Üretilen bilgileri yayma, yayın üretme ve sunma;
- Tasarım alanında genel bilgiye sahip olma, alanyazına hakim olma ve belli konularda uzmanlaşma;
- Araştırmasına sorumluluğu taşıma, etiğini gözetme ve uygulama;
- Çalışma disiplini ve zaman planlaması becerisine sahip olma;
- Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerine sahip olma;
- Sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık, mesleki motivasyonu yüksek;
- Bilgi ve becerilerini paydaşlarıyla paylaşmaya açık olma;
- Eleştirel olma, özeleştiri yapabilme, tarafsız ve önyargısız düşünce yapısını mesleğine yansıtabilme;
- Farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyerek kendi alanında kullanma ve yeni bilgi üretebilme.
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)
|
ODTÜ Endüstriyel Tasarım Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ - Kuramsal, Olgusal |
|||||||||||||
1-Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
|
|
√ |
|||||||||
2-Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|||||||
BECERİLER - Bilişsel, Uygulamalı |
|||||||||||||
1-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
√ |
||||||||||||
2-Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
√ |
√ |
√ |
||||||||||
3-İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||||||
4-Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
√ |
√ |
|||||||||||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
√ |
√ |
|
||||||||||
2-Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
||||||||
3-Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
||||||||
4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
√ |
√ |
√ |
|
|||||||||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve sosyal yetkinlik) |
|||||||||||||
1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|||||||
2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
√ |
|
|
||||||||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
|
||||||||
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
√ |
|
|
||||||||
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|||||||||
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
||||||
2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
||||||||||
3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|||||||
4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|||||||||
5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|