Endüstriyel Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Endüstriyel Tasarım Yüksek Lisans Programı 
Endüstriyel Tasarım Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
- Farklı ve güncel konularda araştırma alanları saptama ve araştırma problemi kurgulayabilme;
 - Araştırma sürecine hakim olma, süreci kurgulama, yürütme, bulgularını analiz etme, sonuçlarını doğru yorumlama;
 - Alan bilgisini ve araştırma sonuçlarını stratejilere, politikalara, yöntemlere ve/veya kararlara dönüştürebilme;
 - Araştırmaların sonuçlarını eğitime aktarma ve pratikte uygulamaya koyma;
 - Üretilen bilgileri yayma, yayın üretme ve sunma;
 - Tasarım alanında genel bilgiye sahip olma, alanyazına hakim olma ve belli konularda uzmanlaşma;
 - Araştırmasına sorumluluğu taşıma, etiğini gözetme ve uygulama;
 - Çalışma disiplini ve zaman planlaması becerisine sahip olma;
 - Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerine sahip olma;
 - Sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık, mesleki motivasyonu yüksek;
 - Bilgi ve becerilerini paydaşlarıyla paylaşmaya açık olma;
 - Eleştirel olma, özeleştiri yapabilme, tarafsız ve önyargısız düşünce yapısını mesleğine yansıtabilme;
 - Farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyerek kendi alanında kullanma ve yeni bilgi üretebilme.
 
| 
 TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) 
  | 
 ODTÜ Endüstriyel Tasarım Yüksek Lisans Programı Çıktıları  | 
||||||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
 10  | 
 11  | 
 12  | 
 13  | 
|
| 
 BİLGİ - Kuramsal, Olgusal  | 
|||||||||||||
| 
 1-Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
|||||||||
| 
 2-Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
|||||||
| 
 BECERİLER - Bilişsel, Uygulamalı  | 
|||||||||||||
| 
 1-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.  | 
 √  | 
||||||||||||
| 
 2-Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
||||||||||
| 
 3-İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
|||||||||
| 
 4-Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.  | 
 √  | 
 √  | 
|||||||||||
| 
 YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1-Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
||||||||||
| 
 2-Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
||||||||
| 
 3-Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
||||||||
| 
 4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
|||||||||
| 
 YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||||||
| 
 1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
|||||
| 
 YETKİNLİKLER ( İletişim ve sosyal yetkinlik)  | 
|||||||||||||
| 
 1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
|||||||
| 
 2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
||||||||
| 
 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
||||||||
| 
 4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
||||||||
| 
 5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
|||||||||
| 
 YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||||||
| 
 1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
||||||
| 
 2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
||||||||||
| 
 3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
|||||||
| 
 4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
|||||||||
| 
 5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  |