Mühendislik Yönetimi İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Mühendislik Yönetimi Yüksek Lisans Programı
Mühendislik Yönetimi İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Program Çıktıları
PÇ-1: Kararların finansal yönü, risk ve ödünleşmeleri konusunda gelişmiş farkındalıklara sahiptir.
PÇ-2: Endüstri Mühendisliği dışı lisans eğitimlerini Mühendislik Yönetimi bilgi ve becerileriyle pekiştirerek, kendi alanlarıyla ilgili kompleks problemleri etkin bir şekilde çözebilirler.
PÇ-3: Mühendislik becerilerini pratik iş bilgisiyle bütünleştirirler.
PÇ-4: Akademik etiğin öneminin bilincindedirler.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) TYYÇ 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Mühendislik Yönetimi Program Çıktıları |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
BİLGİ - Kuramsal - Olgusal |
||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
√ |
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
||||
1 - Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
2- Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
3- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
|
BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||
1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
√ |
|
|
2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
√ |
√ |
|
3- Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
||||
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
√ |
|
|
|
BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik |
||||
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
√ |
2- Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
√ |
√ |
√ |
|
3- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
|
|
|
|
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
√ |