Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili bilgi birikimini uygulama becerisi
PÇ-2: Deneyleri tasarlama ve yürütme becerisi; deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-3: Bir sistemi, süreci veya ürünü belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
PÇ-4: Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi
PÇ-5: Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
PÇ-6: Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7: Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-8: Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında farkındalık
PÇ-9: Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
PÇ-10: Güncel mühendislik uygulamaları hakkında farkındalık
PÇ-11: Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma becerisi
PÇ-12: Malzeme sistemlerinin dört temel konusu olan malzemelerin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansına ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerini anlayabilme
PÇ-13: Bu dört temel alanda elde edilen bilginin, malzeme ve/veya süreç seçimi ve tasarımı problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
5- Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
1- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|