Matematik Öğretmenliği Lisans Programı TYYÇ Uyumu
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
- Matematiksel kavramların temellerini ve ilişkilerini anlar ve mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır.
- Matematik eğitiminin gerektirdiği alanlarda yazılı ve sözlü iletişim yollarını etkili olarak kullanır ve öğrencilerinin kullanmasına olanak sağlar.
- Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır.
- Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemleri ve değerlendirme stratejilerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
- Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini ve ilgili diğer materyalleri kullanır.
- Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
- Öğretmenlik mesleğinin etik anlayışına sahiptir.
- Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
- Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
| TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri          (Akademik Ağırlıklı) | Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları | |||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
| BİLGİ - Kuramsal-Olgusal | ||||||||||
| 1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | √ | |||||||||
| 2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | √ | |||||||||
| 3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | √ | |||||||||
| 4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | √ | √ | √ | |||||||
| 5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | √ | √ | √ | |||||||
| 6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | √ | |||||||||
| BECERİLER - Bilişsel - Uygulamalı | ||||||||||
| 1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | √ | √ | √ | |||||||
| 2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | √ | √ | √ | |||||||
| 3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | √ | √ | ||||||||
| 4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | √ | √ | √ | |||||||
| 5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | √ | √ | √ | |||||||
| 6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | √ | √ | ||||||||
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||
| 1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | √ | |||||||||
| 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | √ | √ | ||||||||
| 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | √ | |||||||||
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||
| 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | √ | |||||||||
| 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | √ | |||||||||
| 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | √ | √ | ||||||||
| 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | √ | √ | √ | |||||||
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||
| 1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | √ | |||||||||
| 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. | √ | |||||||||
| 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | √ | √ | ||||||||
| 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | √ | √ | √ | |||||||
| 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | √ | √ | ||||||||
| 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | √ | √ | ||||||||
| 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | √ | √ | ||||||||
| 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | √ | √ | ||||||||
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||
| 1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | √ | |||||||||
| 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | √ | √ | ||||||||
| 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | √ | √ | √ | √ | ||||||
| 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | √ | √ | √ | √ | ||||||
| 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | √ | |||||||||
| 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | √ | √ | ||||||||
| 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | √ | √ | ||||||||