Matematik Eğitimi Doktora Programı
Program Çıktıları
- Matematik eğitimi literatüründeki bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar ve sentezleyerek öğretim uygulamaları ve özgün araştırmalar için kullanır.
- Matematik eğitimi alanındaki sorunlara çözüm üretmek için özgün araştırmalar tasarlar.
- Eğitim alanındaki uygun nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ve ileri düzey veri analiz tekniklerini uygular.
- Matematik eğitimi alanındaki problemlere yönelik özgün bilimsel araştırmaları bireysel ve ortak olarak yürütür.
- Matematik eğitimi alanında seçtiği özel kuram, yaklaşım ve uygulamalarla ilgili analiz, sentez ve değerlendirmeler yapar.
- Matematik eğitimi alanının temelini oluşturan konularda farklı düzeylerde yenilikçi eğitim ve öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında aktif rol üstlenir.
- Akademik ve mesleki gelişime katkı sağlayacak ulusal/uluslararası etkinliklere katılır.
- Matematik eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bilime yenilik getirecek araştırmalar yapar ve elde ettiği sonuçları ilgili paydaşlarla, ulusal ve uluslararası düzeyde, yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Akademik ve mesleki çalışmalarda etik ilkelere uyar.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
Matematik Eğitimi Doktora Programı Çıktıları |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
|||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||
1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||
1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER –İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||
1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |