Maden Mühendisliği Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Maden Mühendisliği Lisans Programı
Maden Mühendisliği Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisine sahip olması.
PÇ-2: Deney tasarlama, uygulama, veri analizi ve yorumlama becerisine sahip olması.
PÇ-3: Gerçekçi ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, iş güvenliği ve sağlığı, üretilebilirlik, ve sürdürülebilirlik kısıtları çerçevesinde, ihtiyaç duyulan bir sistemi veya bileşenini veya bir prosesi tasarlama becerisine sahip olması.
PÇ-4: Bağımsız ya da çok disiplinli takımlarda lider veya takımın bir üyesi olarak çalışabilmesi.
PÇ-5: Maden mühendisliği uygulamalarındaki problemleri belirleyebilmesi, tanımlayabilmesi ve bu problemlere yaratıcı ve yararlı çözümler bulabilmesi.
PÇ-6: Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olması.
PÇ-7: İngilizce ve Türkçe Dillerinde etkili iletişim becerilerine sahip olması.
PÇ-8: Maden mühendisliği çözümlerinin küresel, ekonomik çevresel, ve toplumsal etkilerini anlamak için gereken kapsamlı eğitimi almış olması.
PÇ-9: Bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek için yaşam boyu öğrenmeye açık olması.
PÇ-10: Maden mühendisliği ile ilgili güncel konularda bilgili olması.
PÇ-11: Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme yeteneklerinin olması.
PÇ-12: Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilme yeteneklerinin olması.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Maden Mühendisliği Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
||||||||||||
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
2- Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
5- Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
1- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|
2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
|