TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ

ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Tezli Yüksek Lisans Programı

Kültürel Mirası Koruma Tezli Yüksek Lisans Program Çıktıları (PÇ):

  1. Yapılı çevrenin korunması ile ilişkilenen farklı disiplinlerdeki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kültürel miras koruma alanında yerel ve uluslararası bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. (bilgi)
  2. Kültürel miras ve koruma alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrar. (bilgi)
  3. Kültürel miras ve koruma alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri (yapı ve alan ölçeğinde belgeleme, değerlendirme/yorumlama, projelendirme süreçlerinin sonuç ürünlerini farklı formatlarda hazırlayarak) kullanarak kapsamlı projeler üretir. (beceri)
  4. Belgeleme, bilgi yönetimi ve karar verme süreçlerinin gerektirdiği güncel ve ileri düzey araçlarla beraber bilişim ve iletişim teknolojilerini (CBS, lazer tarama, vd…) kullanır. (beceri)
  5. Kültürel mirasın korunması amacıyla özgün bilgi üretir, bilgiyi bütüncül bir bakış açısıyla sistematik olarak değerlendirerek problem çözer ve koruma kararları geliştirir. (beceri)
  6. Kültürel miras koruma alanında akademik bir araştırmayı sistematik ve eleştirel bir tavırla kurgular ve yürütür. (beceri)
  7. Kültürel miras koruma ile ilgili öğrenim ve uygulama ortamlarında bağımsız (tarafsız) davranır; sorumluluk alır; karmaşık ve özgün stratejik yaklaşımlar gerektiren bir çalışmayı hem öğrenim hem de uygulama ortamında bağımsız olarak tanımlar; koordine eder ve yönetir. (davranış)
  8. Kültürel miras koruma süreçlerinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri, disiplinler arası/çok disiplinli/disiplinler üstü bir yaklaşımla kullanır. (davranış)
  9. Kültürel miras ve koruma alanında yürütülen çalışmalarla ilgili ulaşılan bulgu ve sonuçları, bunların temelinde yatan bilgi ve yöntemi, uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır (Türkçe ve İngilizce). (davranış)
  10. Kültürel miras koruma konusunda bir araştırmanın ya da projenin sonuçlarını ulusal ve/veya uluslararası ortamlarda paylaşır (Türkçe ve İngilizce). (davranış)
  11. Kültürel miras koruma alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel normları düşünür; etik değerleri gözetir; değişim için öncülük eder. (davranış)

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri

ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Yüksek Lisans Programı Çıktıları

(Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

BİLGİ – Kuramsal - Olgusal

1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı

1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.

 √

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.

 

 √

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.

 

 √

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.

 

 

 √

 

 

 

 √

 

 

 

 

4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.

 

 

 √

 

 

 

 

 √

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.

 

 

 

 

 

 

 √

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

 √

 

2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

 √

 

4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 √

 

 

 

 

 

 √

 √

 

5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 √

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.

 

 

 

 

 

 √

 

 

 √

 √

 

2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.

 

 

 √

 √

 √

 

 

 

 

 

 

3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 √

4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 √

 

 √

 

 

 

 

 

 

5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

 

 

 √

 

 √

 

 

 √

 

 

 


Son Güncelleme:
13/08/2024 - 13:05