Kültürel Mirası Koruma Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Doktora Programı
Kültürel Mirası Koruma Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
- Yüksek lisansta kazanılan yetkinliklere bağlı olarak kültürel mirası koruma kapsamındaki eğitim, uygulama ve araştırma/geliştirme alanlarına ilişkin – güncel çalışmaları içeren – sistematik bilgiye sahiptir. (bilgi)
- Kültürel mirası koruma alanının gelişimine ve/veya yeniden tanımlanmasına katkı sağlayabilecek hem kültürel miras koruma disiplini hem de ilgili diğer disiplinlerin ara yüzlerindeki güncel kuramsal/yöntemsel/teknik bilgiye sahiptir. (bilgi)
- Kültürel mirası koruma araştırma/geliştirme alanında problem tanımlama ve çözme için gerekli beceri ve tekniklere sahiptir; kuramsal arayışlarla profesyonel uygulamaları geliştirir. (beceri)
- Özgün bir akademik araştırmayı akılcı biçimde yürütür ve ulaştığı sonuçları öncü nitelikteki akademik bir diyalogda tartışır (Türkçe ve İngilizce). (beceri)
- Kültürel miras koruma alanıyla ilgili kuramsal/uygulamalı bilgileri, yöntem ve teknikleri disiplinler arası/çok disiplinli/disiplinler üstü bir yaklaşımla kullanır. (beceri)
- Kültürel mirası koruma ile ilgili yeni fikirlerin ve süreçlerin geliştirilmesine yönelik yetkinlik, yaratıcılık, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük, kararlılık ortaya koyar. (davranış)
- Kültürel miras koruma ile ilgili bir araştırmayı güncel ve tarihsel bağlamdan gelen doğal, fiziksel, sosyal, kültürel, ekonomik ve yönetsel verileri kullanarak edindiği bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve eyleme geçer. (davranış)
- Güncel, karmaşık, öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda değişkeni içeren kültürel mirası korumanın farklı sorunlarına yönelik bütüncül/çoklu çözüm gerektiren çalışma ve öğrenme koşullarında liderlik ve yenilikçi yaklaşımlar sergiler. (davranış)
- Kültürel mirası koruma ile ilgili özgün düşünce geliştirerek araştırma ve uygulama alanının ilerlemesine katkıda bulunur. (davranış)
- Kültürel mirası koruma alanındaki ileri düzeydeki özgün ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir, sentezler ve aktarır. (davranış)
- Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar (Türkçe ve İngilizce). (davranış)
- Kültürel miras ve korunması konusunda özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, özgün ve nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur (Türkçe ve İngilizce). (davranış)
- Kültürel mirası koruma alanındaki çok yönlü sorunları çözmeye yönelik karar verme kapasitesini kullanarak değişken, devingen ve karmaşık süreci yönetir ve yönlendirir. (davranış)
- Kültürel miras koruma alanı ile ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar ve hayata geçirir. (davranış)
- Kültürel miras koruma araştırma ve uygulama alanlarında bilimsel, toplumsal, kültürel ve etik değerlerin farkında olarak onları benimser; bu değerlerin yaygınlaştırılmasını ve geliştirilmesini destekler. (davranış)
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri |
ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Doktora Programı Çıktıları |
||||||||||||||
(Akademik Ağırlıklı) |
|||||||||||||||
8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
|||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||||||||||
1- Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
2- Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
3- Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
4- Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
5- Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
√ |
|||||||||||||
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||||||||||
1- Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olur. |
√ |
||||||||||||||
2- İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir. |
√ |
||||||||||||||
3- Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
4-Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir. |
√ |
||||||||||||||
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1- Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar. |
√ |
||||||||||||||
2- Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder. |
√ |
√ |
|||||||||||||
3- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. |
√ |
√ |
√ |
||||||||||||
4- Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler. |
√ |
√ |
|||||||||||||
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1- Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur. |
√ |
||||||||||||||
2- Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir. |
√ |
||||||||||||||
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||
1-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. |
√ |
||||||||||||||
2-Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar. |
√ |
||||||||||||||
3-Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
√ |
√ |
√ |
||||||||||||
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||
1- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur. |
√ |
||||||||||||||
2- Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir. |
√ |
||||||||||||||
3- Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler. |
√ |
||||||||||||||
4- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapar. |
√ |
||||||||||||||
5- Alanıyla ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar, hayata geçirir ve uyarlar. |
√ |
√ |
|||||||||||||
6- Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur. |
√ |