Kriptografi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kriptografi Doktora Programı
Kriptografi Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kriptografinin temel konularında bilgi sahibidirler.
PÇ-2: Mevcut bilimsel literatür, kriptografi alanında kullanılan yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-3: Disiplinlerarası yaklaşımlardan haberdardırlar.
PÇ-4: Alanında araştırma soruları üretebilir, bilimsel kaynaklara ulaşılabilir, bunları analiz edebilir ve kaynakları değerlendirip yorumlayarak geçerli argümanlar oluşturabilirler.
PÇ-5: Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisi geliştirmişlerdir ve bunun yanı sıra basılı bilimsel/teknik metinleri okuyabilirler.
PÇ-6: Yaptıkları araştırmayı gerek sözlü, gerekse yazılı biçimde sunup paylaşabilirler.
PÇ-7: Tek başına veya disiplinlerarası bir araştırma grubunun parçası olarak çalışabilirler.
PÇ-8: Akademik ahlaka sahiptirler ve bunu çalışmalarında sergilerler.
PÇ-9: Endüstrinin ve akademinin ihtiyacı olan güncel kriptografi uygulamalarına dair farkındalık geliştirmişlerdir ve dayanakları olan fikirler üretebilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.
PÇ-10: Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji litaretürüne katkıda bulunur.
PÇ-11: Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir.
PÇ-12: Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
TYYÇ Yaşam Bilimleri, Doğa Bilimleri, Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey ( Doktora Eğitimi) |
ODTÜ Kriptografi Doktora Programı Program Çıktıları |
||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||
|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||||
|
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||
|
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||
|
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||
|
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. |
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
|
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||
|
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşimi kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey ( Doktora Eğitimi) |
ODTÜ Kriptografi Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
|
1-Temel bilimleri, matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimlerini üst düzeyde tanımlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||||||||
|
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
3-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar ,tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||
|
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji litaretürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||
|
1- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
|
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma anlatır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|