Kimyasal Oşinografi Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kimyasal Oşinografi Tezli Yüksek Lisans Programı
Kimyasal Oşinografi Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim dili İngilizce olduğu için Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde sözlü yazılı iletişim kurabilirler.
PÇ-2: Kimyasal Oşinografi, deniz-atmosfer kimyası, deniz ekosistemi değişimleri, su kalitesi sınıflandırması ile ilgili araştırma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisine sahip olurlar.
PÇ-3: Kimyasal Oşinografi, deniz-atmosfer kimyası, iklimsel/insan kaynaklı baskıların deniz ekosistemi üzerindeki kısa-orta-uzun vadeli değişimlerin belirlenmesi/tahminleri alanlarında disiplinler arası çalışmaları yapabilme, karmaşık durumlarda bilimsel yaklaşımla çözümler üretebilme becerisine sahip olurlar.
PÇ-4: Kimyasal Oşinografi alanında mevcut ve gelişmekte olan ölçüm-izleme yöntemleri ve deniz-atmosfer kimyası, madde çevrimleri, çevresel baskılar konularında bilimsel çalışmalarını çok yönlü eleştirisel yaklaşımla takip edebilme, inceleyebilme ve uygulayabilme yetisine sahip olurlar.
PÇ-5: Kimyasal Oşinografi alanlarında yaptıkları ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmalarda öne çıkabilirler.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
Kimyasal Oşinografi Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
|
√ |
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
|
√ |
√ |
√ |
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
√ |
√ |
√ |
|
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
√ |
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
√ |
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
|
√ |
|
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
√ |
|
|
|
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
|
|
√ |
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
√ |
|
|
|
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
|
|
|
√ |
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
√ |
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
|
√ |
|
|