Kimyasal Oşinografi Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kimyasal Oşinografi Doktora Programı
Kimyasal Oşinografi Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Eğitim dili İngilizce olduğu için Avrupa Dil B2 genel düzeyinde sözlü yazılı iletişim kurabilirler.
PÇ-2: Kimyasal Oşinografi, deniz-atmosfer kimyası, iklimsel/insan kaynaklı baskıların deniz ekosistemine etkilerinin disiplinler arası çalışmalarda eleştirisel yaklaşımla analiz ederek karmaşık durumlarda bilimsel çözümler üretip kendi konularında liderlik edebilme yetisine sahip olabilirler.
PÇ-3: Kimyasal Oşinografi, deniz-atmosfer kimyası/etkileşimleri, madde döngüleri konularında özgün bir tez üretip bu tezden en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin yayılmasına katkı sağlar.
PÇ-4: Kimyasal Oşinografi, deniz-atmosfer kimyası/etkileşimleri, iklimsel/insan kaynaklı baskıların deniz ekosistemine etkilerinin izleme ve modelleme yöntemleriyle belirlenmesi alanlarında bağımsız, özgün proje üretip yöneterek alanındaki ilerlemelere katkıda bulunabilirler.
PÇ-5: Kimyasal Oşinografi, deniz kimyası, nehir-atmosfer kaynaklı girdiler, iklimsel/insan kaynaklı baskıların deniz ekosistemine etkileri konularında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.
PÇ-6: Uzman oldukları araştırma konusunun yanı sıra tüm Türkiye Denizlerinin fiziksel, biyo-jeo-kimyasal özellikleri, bölgesel, kısa-uzun süreçli salınımları/değişimleri hakkında genel bilgi ve deneyim sahibi olurlar.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
Kimyasal Oşinografi Doktora Programı Çıktıları |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
|
|
√ |
√ |
|
√ |
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
||||||
1-Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
|
√ |
√ |
|
|
2-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
3-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
√ |
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
|
√ |
|
|
|
3-Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
|
√ |
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
√ |
|
|
√ |
|
2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
|
√ |
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
1-Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
√ |
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
|
√ |
|
√ |
|
|
3-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|
|
|
|
√ |
|