Kimya Mühendisliği Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kimya Mühendisliği Doktora Programı
Kimya Mühendisliği Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: En son gelişmeler dahil olmak üzere alanında bilimsel araştırma yaparak, bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır; temel bilimler, matematik ve mühendislik bilimlerini en üst düzeyde kullanarak bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2: Bilime ve teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir bilimsel yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar.
PÇ-3: Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle en üst düzeyde bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
PÇ-4: Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
PÇ-5: Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ-6: Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
PÇ-7: Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ-8: Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir; karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
PÇ-9: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-10: Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ-11: Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
PÇ-12: Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (Doktora Eğitimi) |
Kimya Mühendisliği Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
||||||||||||
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
||||||||||||
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
v |
|
|
|
|
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|