TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kentsel Tasarım Yüksek Lisans Programı
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kent bileşenlerinin ve kent bütününün biçimlenmesinin tasarımında öncelikle kamu yararını gözetmek ve toplumsal sorumlulukla hareket etmek
PÇ-2: Bilgi birikimi ve becerilerin sürekli yenilenmesine yönelik olarak, kente ilişkin kuram ve kılgı ile ilgili yenilik ve değişiklikleri izlemek, dolayısı ile yüksek düzeyde bir mesleki yetkinliğe sahip olmak ve bunu sürdürmek
PÇ-3: Kent bütünü ve parçalarının tasarımında dünya örneklerini bilmek, bunların ülke koşullarına göre nasıl ele alınabileceği konusunda fikir sahibi olmak
PÇ-4: Bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmenin yanı sıra, ekip çalışmalarında da sorumluluk alabilmek ve ekiplere liderlik yapmak
PÇ-5: Kentsel tasarım alanında:

  •    Temel kuramsal bilgileri edinmiş olmak bunları zaman içinde yenilemek
  •    Kuram ile uygulama arasındaki bütünlüğü sağlama becerisine sahip olmak
  •    Sorun tanımlama, eleştirel yaklaşım, çözümleme yöntem ve tekniklerini kullanabilme
  •    Disiplinlerarası etkileşime dayalı çok boyutlu algılama, düşünme, analiz, sentezleme, uygulama, alternatif   planlama/tasarım çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olma

PÇ-6: Başta Türkçe ve İngilizce omak üzere farklı dillerde:

  •    Mesleki terminolojiye hakim olmak
  •    Özgün çalışmalarını aktarabilmek
  •    Kendini hem yazılı hem de grafik olarak ifade edebilmek

PÇ-7: Süreç tasarlama ve yönetme becerilerine sahip olmak

 

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Kentsel Tasarım Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

BİLGİ –Kuramsal -Olgusal

1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı            

1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.

 

 

 

 

 

2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.

 

 

 

 

 

 

3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.

 

 

 

 

 

 

4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.

 

 

 

 

 

2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.

 

 

 

 

X

3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.

 

 

 

 

 

 

4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği

1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik    

1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.

 

 

 

 

 

2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.

 

 

 

 

 

 

3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 

5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlikler         

1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.

 

 

 

 

 

2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.

 

 

 

 

3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 13:27