Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kentsel sosyal politikalar, kentsel sağlık, yerel yönetim maliyesi, kentsel ulaşım politikaları, kentsel su yönetimi, kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve yerel yönetimlerin reorganizasyonu, kent planlama mevzuatı ve imar hukuku, kentsel dönüşüm, kentsel hizmet sunumunda kamu-özel sektör ortaklığı, sanayileşme ve kent ekonomisi, kentsel ve bölgesel kalkınma, konut ve emlak politikaları, kentsel koruma, yerel hizmet sunumunda alternatifler, kentleşme bağlamında çevre politikaları, kırsal alan yönetimi, kentsel afet yönetimi, kadınların kent siyasetine katılımı, kentsel toplumsal hareketler, yerel siyasete katılım mekanizmaları, kentsel suç ve güvenlik gibi alanlarda uzmanlaşma ve bu alanlarda politika analizi ve politika formülasyonu konusunda yetkinlik;
PÇ-2: Etkin koordinasyon gerektiren ve farklı akademik disiplinlerden gelen üyelerden oluşan bir araştırma ekibinin yürüteceği türden, “kamusal sorunlarının tespit ve analizine yönelik” saha araştırmasında görev alma ve araştırma ekibine liderlik ve yön verme yeteneği;
PÇ-3: Problem çözümü odaklı araştırma sorusu tarif etmeyi olanaklı kılan ve çok boyutlu bir araştırma çerçevesini operasyonel hale getirebilecek analitik düşünme ve sentez becerisi;
PÇ-4: Niceliksel ve niteliksel veri toplama ve işleme yöntemlerine hakimiyet ve bulguların dış paydaşlara (özellikle politika yapıcılara ve kamuoyuna) anlaşılabilir bir biçimde aktarabilme yeteneği;
PÇ-5: İlgili uzmanlık alanındaki yasal ve kurumsal düzenlemelerin içeriğine hakimiyet;
PÇ-6: Kendi uzmanlık alanlarındaki ulusal ve uluslararası akademik yazına ve politika metinlerine/düzenlemelerine hakimiyet;
PÇ-7: İlgili kamu otoritelerinin çözmesi beklenen kamusal sorunlara ilişkin olarak, eleştirel ve somut problem analizlerinden yola çıkarak ayağı yere basan, yaratıcı politika alternatiflerini tarif etme ve politika uygulama programlarını tasarlayabilme becerisi.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|
||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|
||||||
1- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
3- Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
||||||
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
||||||
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|
||||||
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
3- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|
||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|
||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
√ |
√ |
|
|
|
√ |
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.r. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
||||||
1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
||||||
1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
5- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |