TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Doktora Programı
Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Kentsel sosyal politikalar, kentsel sağlık, yerel yönetim maliyesi, kentsel ulaşım politikaları, kentsel su yönetimi,  kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve yerel yönetimlerin reorganizasyonu, kent planlama mevzuatı ve imar hukuku, kentsel dönüşüm, kentsel hizmet sunumunda kamu-özel sektör ortaklığı, sanayileşme ve kent ekonomisi, kentsel ve bölgesel kalkınma, konut ve emlak politikaları, kentsel koruma, yerel hizmet sunumunda alternatifler, kentleşme bağlamında çevre politikaları, kırsal alan yönetimi, kentsel afet yönetimi, kadınların kent siyasetine katılımı, kentsel toplumsal hareketler, yerel siyasete katılım mekanizmaları, kentsel suç ve güvenlik gibi alanlarda uzmanlaşma ve bu alanlarda politika analizi ve politika formülasyonu konusunda yetkinlik;
PÇ-2: Etkin koordinasyon gerektiren ve farklı akademik disiplinlerden gelen üyelerden oluşan bir araştırma ekibinin yürüteceği türden, “kamusal sorunlarının tespit ve analizine yönelik” saha araştırmasında görev alma ve araştırma ekibine liderlik ve yön verme yeteneği;
PÇ-3: Problem çözümü odaklı araştırma sorusu tarif etmeyi olanaklı kılan ve çok boyutlu bir araştırma çerçevesini operasyonel hale getirebilecek analitik düşünme ve sentez becerisi;
PÇ-4: Niceliksel ve niteliksel veri toplama ve işleme yöntemlerine hakimiyet ve bulguların dış paydaşlara (özellikle politika yapıcılara ve kamuoyuna) anlaşılabilir bir biçimde aktarabilme yeteneği;
PÇ-5: İlgili uzmanlık alanındaki yasal ve kurumsal düzenlemelerin içeriğine hakimiyet;
PÇ-6: Kendi uzmanlık alanlarındaki ulusal ve uluslararası akademik yazına ve politika metinlerine/düzenlemelerine hakimiyet ve kendi akademik çalışmalarında bu yazına eleştirel ve özgün katkılarda bulunabilme kapasite ve yeteneği;
PÇ-7: İlgili kamu otoritelerinin çözmesi beklenen kamusal sorunlara ilişkin olarak, eleştirel ve somut problem analizlerinden yola çıkarak ayağı yere basan, yaratıcı politika alternatiflerini tarif etme ve politika uygulama programlarını tasarlayabilme becerisi.  

 

TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri
(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Doktora Programı

1

2

3

4

5

6

7

BİLGİ Kuramsal-Olgusal

 

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

 

1- Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.

 

 

 

 

 

2- Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.

 

 

 

 

2- Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.

 

 

 

 

 

 

3- Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

 

1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 

1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

 

2- Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

4- Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik

 

1- Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir.

 

 

 

 

 

2- Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir.

 

 

 

 

3- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

 

 

 

 

 

 

4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 

 

 

 

 

5- Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir.

 

 

 

 

 

 

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alan Yeterlilikleri

 (Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

Kentsel Politika Planlaması ve Yerel Yönetimler Doktora Programı

1

2

3

4

5

6

7

BİLGİ Kuramsal-Olgusal

 

1- Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

2- Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

 

3- Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

4- Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

5-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

 

1- Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olur.

 

 

 

 

 

 

2- İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir..

 

 

 

 

 

3- Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.

 

 

 

 

4- Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir.

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.

 

 

 

 

 

2- Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.

 

 

 

 

 

 

3- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

4- Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği

 

1- Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

2- Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir.

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 

1- Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.

 

 

 

 

 

 

2- Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar.

 

 

 

 

 

 

3- Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik

 

1- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

2- Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.

 

 

 

 

 

3- Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.

 

 

 

 

 

 

4- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapar.

 

 

 

 

 

5- Alanıyla ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar, hayata geçirir ve uyarlar.

 

 

 

 

 

 

6- Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 15:51