Jeoloji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Jeoloji Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Jeoloji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: uygulamalı jeoloji, mühendislik jeolojisi, kaya mekaniği, zemin mekaniği, hidrojeoloji, yapısal jeoloji, paleontoloji, mineraloji, petroloji, sedimantaloji, uzaktan algılama ve coğrafi bilgi sistemi, deprem, kütle hareketleri, bunların tanınması dahil önemli konularda ileri bilgi düzeyine ulaşarak uzmanlaşır;
PÇ-2: Jeoloji Mühendisliği problem(ler)ini formüle etme ve çözmek için problem tanımı, proje tasarımı, karar alma süreçleri, takım çalışması, yazılı ve sözlü raporlar, ve bilimsel yayınların kullanımı da dahil olmak üzere üst düzeyde yönetim ve iletişim becerisi edinir;
PÇ-3: sosyo-ekonomik-teknik sistemleri tasarlamak ve geliştirmek için sistematik bir şekilde yeni bilimsel bilgi edinebilir;
PÇ-4: Jeoloji Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yürütebilir;
PÇ-5: mesleki kariyerlerinde eleştirel düşünceyi uygulayabilir;
PÇ-6: akademik etiğin öneminin bilincindedir;
PÇ-7: farklı küresel ortamda yaşamaya ve çalışmaya hazırdır.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) Yeterlilikleri |
Jeoloji Mühendisliği Lisansüstü Programı Program Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
√ |
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
√ |
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |