TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ

ODTÜ Jeodezi ve Coğrafik Bilgi Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programı

Jeodezi ve Coğrafik Bilgi Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Uzaktan algılama, uzay jeodezisi ve coğrafi bilgi sistemleri konularında temel prensipleri bilir, bu alanlardaki problemleri çözmek için gerekli araçları biraraya getirebilir, bu disiplinleri bir arada kullanabilir,
PÇ-2: Problemleri çözmek için gerekli bilgileri, verileri ve araçları bağımsız olarak tanımlayabilir ve bunlara uluslararası düzeyde erişebilir, eksik bilgileri tamamlayabilir, kendini problemi çözme yolunda geliştirebilir ve bilgilerini güncel tutabilir,
PÇ-3: Uzaktan algılama, uzay jeodezisi ve coğrafi bilgi sistemleri problemlerini çözerken özgün ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilir,
PÇ-4: Rutin uzaktan algılama, uzay jeodezisi ve coğrafi bilgi sistemleri amaçlı yazılımları ve ofis programlarını etkinkullanabilir,
PÇ-5: Uzaktan algılama, uzay jeodezisi veya coğrafi bilgi sistemleri projelerinin teknik planlamasını ve yönetimini, kalite süreçleri çerçevesinde, bağımsız olarak tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir,
PÇ-6: Kendini sistematik olarak yabancı dilde ifade edebilir ve her sosyal ortamda sunabilir,
PÇ-7: Uzaktan algılama, uzay jeodezisi ve coğrafi bilgi sistemleri konulu çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, bu alanlarda tarihsel perspektife sahiptir.

 

TYYÇ  Doğa Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Jeodezi ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

 

BİLGİ – Kuramsal-Olgusal

1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.

 

 

 

 

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

 

 

 

 

 

 

2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.

 

 

 

 

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

 

 

2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

 

 

 

 

 

3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

 

 

 

 

 

 

4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYYÇ Mühendislik Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)

7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi)

Jeodezi ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri

Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

 

BİLGİ – Kuramsal-Olgusal

1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.

 

 

 

2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.

 

 

 

 

 

 

3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

 

4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

 

 

2- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.

 

 

 

 

 

3- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.

 

 

 

 

 

2- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.

 

 

 

 

3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

 

4- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.

 

 

 

 

 

5- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.

 

 

 

 

 

6- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.

 

 

 

 

 

 

2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.

 

 

 

 

 

4- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

 

3- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.

 

 

 

 

 

 

4- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.

 

 

 

 

 

5- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

 

 

6- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.

 

 

 

 

 

7- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.

 

 

 

 

 

 

8- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

 

 

 

 

 

 

2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.

 

 

 

 

 

3- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.

 

 

 

 

 

4- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 13:22