TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İstatistik Doktora Programı
İstatistik Doktora Programı Çıktıları (PÇ):

PÇ-1: Doktora programında içerilen teorik ve metodolojik içerikli derslerle aldıkları eğitim ile yeni bir istatistiksel yöntem ve model geliştirme becerisi.
PÇ-2:
Farklı disiplinlerde (işletme, ekonomi, finans, endüstri mühendisliği başta olmak üzere) sorulara analitik çözüm üretebilme becerisi.
PÇ-3:
İstatistik uygulamaları için gereken güncel teknikleri ve bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme, gerektiğinde özel problemler için programlama yapabilme, istatistiksel hesaplamaları hızlandıracak bilgisayar programları yazabilme, veri tabanlarını düzenleme, temizleme ve istatistiksel analize hazır hale getirme ve veri madenciliği becerisi.
PÇ-4:
Gerçek hayatta karşılaşılan ve belirsizlik içeren problemleri tanımlama, hipotez kurma, modelleme, uygulama ve sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-5:
Halihazırda kullanılan istatistiksel yazılımların kullanılamayacağı özel durumlar için, kendi bilgisayar programlarını yazabilme becerisi.
PÇ-6:
Doğru soruyu sorabilme becerisi.
PÇ-7:
İstatistik bilimini ilgilendiren güncel gelişmeleri, ulusal ve uluslararası bilimsel yayınları takip ederek, çalıştıkları işte çözüm üretirken tüm bu bilgileri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.
PÇ-8:
Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması içinde yer alabilme, zamanı etkin kullanma, lider konumunda sorumluluk alabilme ve girişimci olma becerisi.
PÇ-9:
İstatistiksel problemleri tanımlama, analiz yapma ve sonuçları yorumlama amacıyla, etkin bir biçimde yazılı ve sözlü olarak Türkçe ve İngilizce dillerinde iletişim kurabilme becerisi.
PÇ-10:
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplumun yararına kullanabilme becerisi.
PÇ-11:
Bir araştırma konusunu her yönüyle düşünüp araştırıp, sonuca ulaştırma, sonuçları yorumlama ve araştırma sonuçlarını bilimsel bir makale olarak yazma becerisi.
PÇ-12:
Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarıyla ortaklaşa çalışabilme becerisi.

 

TYYÇ Matematik ve İstatistik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey DOKTORA Eğitimi

İstatistik Doktora Program Çıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

BİLGİ - Kuramsal - Olgusal

1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı

1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

 

 

 

 

 

 

 

1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

 

 

 

 

 

 

 

1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİLER – Alana Özgü Yetkinlik

 

 

 

 

 

 

 

1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 00:17