Program Çıktıları

İngilizce Öğretmenliği lisans programından mezun olan öğrencilerin aşağıdaki bilgi, beceri ve davranışları kazanmış olmaları  beklenmektedir:

  1. Çağdaş dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına dayanarak, kendi özel İngilizce öğretim ortamlarına (yaş, çevre, konum, ve öğrenci geçmişi vb.) uygun pedagojik kararlar verebilme,
  2. Ders materyalleri ve ölçme araçları seçerken, geliştirirken ve kullanırken, dilbilimsel, yazınsal, kültürel ve tarihi meseleleri eleştirel olarak çözümleyebilme,
  3. Eğitim bilimleri, edebiyat ve dilbilim alanlarındaki bilgilerine dayanarak, disiplinler arası bağlantılar kurabilme ve araştırmacı ve eleştirel bir bakış açısı benimseme,
  4. Değişik yeterlilik seviyelerinde dil öğrencilerinin karşılaşabileceği, dille ilgili belirli sorunları saptama ve bu sorunlara çözüm üretebilme,
  5. Bireysel olarak veya yerel, ulusal ve uluslararası bağlamlarda çalışan öğretmenlerle işbirliği içerisinde dilin incelenmesi için gerekli araştırma yöntemlerini uygulayarak, küçük ölçekli eğitim araştırmaları tasarlama, yürütme ve sonuçlarını bildirme,
  6. Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel (çok kültürlü) ve psiko-sosyal çeşitliliğe karşı farkındalık gösterme ve değişik yerel ortamlara uyum sağlayabilme,
  7. Diğer eğitim sistemleri ve bunların farklılıkları hakkında sahip oldukları bilgilere dayanarak, karşılaştıkları mesleki zorlukları ele alma ve çözümleme,
  8. İngilizcedeki tüm algısal ve işlek dil becerilerini; günlük ve akademik yaşamda ileri düzeyde etkili bir şekilde iletişim kurmak için akıcı ve düzgün bir şekilde kullanabilme,
  9. Çok çeşitli İngilizce ve Türkçe söylemleri, bağlamsal unsurları göz önüne alarak etkili bir şekilde çevirme,
  10. İngilizce dışındaki yabancı dilleri öğrenme deneyimlerini, dil öğrenme süreçleri hakkında farkındalık yaratmak için kullanma,
  11. Öğrencilerle ve eğitim ortamındaki diğer paydaşlarla, özgüvenle ve etkili bir şekilde iletişim kurma,
  12. Yansıtıcı düşünme, öz değerlendirme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılma,
  13. Yabancı dil öğretiminin etkililiğini artırmak için uygun öğretim teknolojileri ve bilgi okuryazarlılığı becerileri seçme ve kullanma,
  14. Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak için sınıfta yaratıcılık, anlayış, işbirliği ve eşitlik sağlama ve geliştirme,
  15. Küresel İngilizce kullanımından kaynaklanan dil ve dil ile ilgili konulara eleştirel ve çok kültürlü bakış açısı geliştirme.

Son Güncelleme:
20/09/2022 - 09:05